Wednesday, March 3, 2010

Bitter Sweet


Semalam aku terasa dunia aku pelik. Maybe takde lah sepelik yang korang rasakan kot.
Aku rasa malam tadi macam sunyi semacam. Bukan nak kata aku sunyi lah haha~ . Aku nie kalo tibe2 rasa senyap je mula la penyaket bosan datang. Seyesly aku macam blurr. Haiihhh !!!! . Padahal nota melambak nak kena baca.


So tak semena-mena aku g nyorok a.k.a bertafakur kat tempat paling yang tak pernah2 aku buat.
Aku g dok bertapa BAWAH MEJA STUDY AKU . Lama gak ar aku dok diam bawah meja 2 hahaha~ . Then aku g grab hp aku.. niat dihati nak meng'calling2 member. Tapi tak perasan lak jam nak dekat pukul 12 tgh malam. ( maapla kpd orang y aku kaco 2 yek..=D ) . Nasib baek la tak buang tebiat g nyorok bawah katil.


Dah lama mendiamkan diri bawah meja 2..aku pon dok la plak mengadap laptop. Aku dok tengok laptop 2 macam nak masuk kat dalam. Dok tenung dekat2. Bukan aku buat ape pon kat laptop 2 tapi dok tenung je. (mental betul)~ Pastu dok refresh web yang sama berjuta kali. ish3~


Dah penat tenung laptop aku tenung lak nota aku. Kalau aku ada superpower dah terbako rasanya nota aku 2. Alhamdulilah malam ni tak pape lak. Maybe semalam BOSAN GLE kot. Sampai tak tahu nak watpe. Hurm nak call mama, dia tengah bz2 nak g sekolah. Nak call warga Jordan confirm laaah dah membuta.


Fuuhhh ~ today aku normal. ngeh3..


Pagi tadi lepas amek history dari 1st patient ktorng ( chest pain) , hajat dihati nak amek history lagi. Yela sementara ada masa lagi ktorang pun dok merayau2 kat wad. Then ktorng masuk la 1 bilik 2. Ada 4 patients kat situ.


So ktorng jumpalah 1 patient nie. Muda, baru belasan tahun ..
( Syu muskilah ra-isiyah dakholat ilal mustashfa???) ---> Apa masalah utama yg menyebabkan ko masuk hosp???
Hurrrmmmm drug poisoning. Pastu dari jauh aku perhatikan la sorang makcik nie. Masa tu dia tengah dok amek temperature. Senyum je dari jauh. So ktorang g la jumpa makcik yang senyum2 nie. Ktorang tak amek history pun. Saje borak2 kosong.


Pagi2 dah dapat tazkirah dari makcik 2.. Beria2 dia bercakap. Comel je ^^ . Pastu dia cerita la pasal saket dia.. Before dia masuk hosp 2.. dia rasa jantung berdegup sangat laju. (Palpitation)
Dia letak tangan kat dada dia then dia cakap ( uskud..uskud..uskud..) ---> diam3. Tergelak ktorng dengar dia cerita. Macam2 ragam patient ktorang. =D


Abes borak dengan makcik 2 ktorng terserempak dengan patient lama ktorng. Aritu aku dok bentang kes dia depan doctor. And tengok dia buat endoscopy(insert tru esophagus) and colonoscopy(insert tru rectum). Tuhan je la tau saketyer cam mana. Doctor dah diagnose dia ada celiac disease. Ceria je tengok muka dia tadi sebab dapat keluar hosp dah.. Lama gak dia kena tahan kat wad. Semoga patient2 aku cepat sembuh.




p/s = Semoga hari esok lebih baek daripada hari ini ;)

No comments: